De bedste virksomhedssider på LinkedIn i 2013

De bedste virksomhedssider på LinkedIn i 2013Som det største professionelle online netværk giver LinkedIn mange fantastiske muligheder for virksomheder til at interagere med deres kunder og udbygge deres netværk. Der er dog stor forskel på virksomhedernes professionelle anvendelse af LinkedIn – som en integreret del af deres strategi eller som endnu et medie, hvor de blot er tilgængelige.

LinkedIn bad her i starten af december medlemmerne om at stemme på de bedste virksomhedssider (Company Pages) på LinkedIn i 2013 – de virksomheder der succesfuldt har inspireret og engageret medlemmer. Det er der kommet en samling på 10 virksomhedssider ud af, som vi kan blive inspireret af:

Adobe: De har oprettet deres virksomhedsside med fremvisningssider (Showcase Pages), der i år har givet en ekstra dimension til virksomhedssiderne, så det er lettere at præsentere en del af virksomheden, som har et særskilt brand. Eksempelvis har Adobe Showcase Pages for Adobe Creative Cloud og Adobe Marketing Cloud. Det giver de to brands mulighed for at differentiere sig og fokusere deres kommunikation mod kunder, der primært kun er interesseret i det ene brand.

AppleOne: Virksomheden skaber interessant indhold ved blandt andet at anvende billeder og rich media (medier der på forskellig vis interagerer med brugeren). Billeder og links gør generelt dine statusopdateringer langt mere interessante for læseren.

Commonwealth Bank: De engagerer brugerne gennem deres kommunikation i statusopdateringer ved eksempelvis at stille spørgsmål til deres følgere. Der er fokus på tovejskommunikation, så banken følger selvfølgelig op på kommentarer fra følgerne.

Dell: Det er igen den engagerende kommunikation, der skaber det professionelle overblik ved Dell. Statusopdateringerne gemmer ikke al viden væk i et link, men i stedet giver de følgerne lidt af deres viden – skrevet i en kort opdatering – så følgernes nysgerrighed vækkes. Et link er naturligvis tilføjet, hvor man kan læse en mere uddybende tekst.

HubSpot: HubSpot bruger sponsorerede opdateringer til at målrette deres opdateringer mod relevante brancher og medlemmer på LinkedIn.

Four Seasons Hotel & Resorts: Hotelkæden bruger sjove videoer til at vise deres brand for at engagere deres følgere.

Kellogg Company: Virksomheden bruger deres virksomhedsside til at vise deres virksomhedskultur frem – blandt andet ved at vise de priser, de modtager, og de organisationer de støtter.

✔ Marketplace Home Mortgage (nu: New American Funding): Virksomheden deler tips om deres produkter, som er relevante for lige netop deres kundegruppe. Med det viser de, at de har et højt kendskab til deres branche.

Mashable: Mashable deler værdifuldt indhold af høj kvalitet, der både er relevant og hurtigt at læse.

Mashable er en af mine egne favoritsider, når det gælder om at blive opdateret på nyt inden for online medier –  Jeg vil i høj grad anbefale dig at kigge nærmere på deres website – www.mashable.com

NPR: Ligesom når du skriver nyhedsbreve og skal have en interessant titel for at få modtageren til at åbne mailen, så bruger NPR lister i deres statusopdateringer, fx: “5 Ways Your Network Can Help You Be Better at Your Job”. Det er let og overskueligt som modtager – man ved, hvad man får.

Det skal du have fokus på

Generelt set handler det om at anvende virksomhedssiderne strategisk, så der er fokus på at:

  • Anvende fremvisningssider (Showcase Pages) til at sætte fokus på et brand under virksomheden
  • Skabe kontinuerligt relevant indhold der får følgerne til at engagere sig i kommunikationen
  • Dele indhold der er let at forstå, og som giver værdi til følgerne
  • Bruge fængede titler, der skaber nysgerrighed

Du har sikkert allerede tænkt – “Hey, der er jo ingen danske virksomhedssider imellem”.

Hvilke danske virksomhedssider følger du på LinkedIn, som inspirerer dig og skaber engagement?

Tilføj gerne et link til den virksomhedsside, som du synes gør det rigtig godt på LinkedIn – og lige en begrundelse for, hvorfor du synes, virksomheden gør det godt.



En kommentar til “De bedste virksomhedssider på LinkedIn i 2013
  1. Mette Krabbe Møller siger:

    En virksomhedsside, jeg selv synes gør det ret godt, er LEGO – http://www.linkedin.com/company/lego-group/ – der kombinerer kommunikationen med statusopdateringer om både stillingsopslag, andre websites der nævner LEGO, og nye produkter. Selv om LEGO har langt flere produktgrupper, har de valgt kun at vise syv af dem. I alt er der plads til at indsætte 25 produkter eller services, men lige som på Google så er der kun plads til 10 produkter på første side.

    Dog er der flere muligheder på virksomhedssiden, end dem LEGO anvender, der kan linke til deres website – eksempelvis med nye produkter eller download af specielle bygningsinstruktioner. Under produkter er der nemlig mulighed for at have tre bannere, der kan indeholde links. – Det kunne være en idé for LEGO.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

*