Du har mulighed for at oprette en showcase-side under din oprindelige virksomhedsside på LinkedIn. Showcase-siden er en udvidelse af virksomhedssiden. For at kunne oprette en showcase-side, er det derfor nødvendigt også at have en virksomhedsside på LinkedIn. Du kan bruge showcase-siden til at sætte mere fokus på enkelte dele af din virksomhed. Interesserede kan så følge den enkelte showcase-side uden de behøver at følge selve virksomhedssiden. På den måde bliver indholdet mere relevant for følgerne af både virksomhedssiden og showcase-siden, når de selv kan vælge, hvilket indhold de ønsker at lytte til.
Lige som virksomhedssiden er en showcase-side til at skabe de langvarige relationer til din målgruppe. Showcase-siden er dermed ikke skabt til at lave kortvarige kampagner for virksomheden. Inden man opretter en showcase-side skal man derfor gøre sig det klart, at den kræver lige så megen vedligeholdelse (aktivitet med statusopdateringer) og ressourcer, som virksomhedssiden gør.
Du kan bruge Showcase-siden til:
- Deling af jobopslag
- Individuelle brands eller ydelser i virksomheden
- Forskellige brancher eller fagområder
- Eller andre budskaber
Funktioner på showcase-siden
- Showcase-siden er opsat på en anden måde end virksomhedssiden. Det giver mulighed for at indsætte et større topbillede.
- Statusopdateringerne bliver vist i to kolonner, som giver ekstra fokus til de nyeste opdateringer.
- Du har adgang til webanalyse, hvor du let kan sammenholde opdateringernes resultaterne med hinanden.
- Du får notifikationer, når andre interagerer med din showcase-side (når nogen klikker, deler eller kommenterer på dit indhold).
- Du kan sponsorere (annoncere) opdateringer, så de når længere ud til andre medlemmer af LinkedIn.
- Du kan fremhæve grupper på showcase-siden (du skal være medlem eller administrator af gruppen).
Oprettelse af en showcase-side
Specifikationer for en showcase-side:
- Sidens navn: Højst 100 tegn
- Tekstbeskrivelse: 75 til 200 tegn
- Logo: 400 x 400 px (PNG, JPG, GIF) og det må højst fylde 4 mb
- Topbillede: Mindst 974 x 330 px (PNG, JPG, GIF) og det må højst fylde 2 mb
Krav til oprettelse:
- Du skal være administrator af virksomhedssiden for at kunne oprette og administrere en showcase-side
- På virksomhedssiden holder du musen over pilen lige til højre for “Rediger”
- I rullemenuen vælger du “Opret en Showcase-side”
Opret showcase-side:
- På den næste side skriver du navnet på showcase-siden
- Hvis du vil sætte flere personer på som administrator af showcase-siden, så skal du være forbundet til de personer på LinkedIn
- Til sidst klikker du på “Opret side” i nederste højre hjørne
- Herefter kan du på administrationsdelen af showcase-siden indsætte tekstbeskrivelsen, logoet, topbilledet og flere administratorer
Find din showcase-side:
For at finde din showcase-side igen kan du bruge enten søgefeltet øverst på LinkedIn, hvor du skriver navnet på din showcase-side. Eller du kan gå ind på den overordnede virksomhedsside og finde et link til din showcase-side i højre side.
SEO til din showcase-side:
For at blive lettere at finde og opnå højere synlighed er det vigtigt, at du arbejder med søgeoptimeringen af din showcase-side. Du kan opnå en højere søgbarhed ved at gøre følgende:
- Tænk over hvilke ord, du bruger i teksten på siden. Er det de ord, som du kan og gerne vil findes på?
- Kontinuerlig udsendelse af opdateringer på siden. LinkedIn anbefaler opdateringer flere gange om ugen.
- Få flere følgere af din side
LinkedIn Tip:
– Du kan selv tilføje op til 10 showcase-sider. Har du brug for flere, så prøv at kontakte LinkedIn via denne kontaktformular hvor du skriver:
- URL´en/Webadressen til den overordnede virksomhedsside
- Årsagen til, at du gerne vil have ekstra showcase-sider
- Navnet som du ønsker til den nye showcase-side
Kilde: LinkedIn.com
>> Opret en virksomhedsside på LinkedIn
>> Virksomhedssidens webanalyse på LinkedIn
>> LinkedIns krav til din personlige profil
Skriv et svar