Opret en virksomhedsside på LinkedIn

Kommunikants virksomhedsside– Og få del i mange muligheder for din virksomhed

Har du allerede gjort forarbejdet til din digitale strategi og fundet frem til, at jeres målgruppe er på LinkedIn, og at jeres målsætninger kan indfries ved at få en virksomhedsside (company page) på LinkedIn?

Med en virksomhedsside har din virksomhed mulighed for, at andre medlemmer af LinkedIn kan lære mere om jeres virksomhed, jeres produkter og services og mulige nye stillinger i jeres virksomhed.

Det er heldigvis let og ganske gratis at oprette en virksomhedsside på LinkedIn, dertil kan der tilkøbes et ekstra modul – en karriereside – til annoncering af ledige stillinger.

Har I allerede en virksomhedsside?

Det kan være, at LinkedIn allerede har oprettet en virksomhedsside for jer. Når flere personer skriver på deres personlige profil, at de arbejder ved den samme virksomhed, og I alle har indskrevet jeres arbejdsmail på profilen, kan LinkedIn finde på at oprette en virksomhedsside automatisk.

Så inden I går i gang med at oprette en virksomhedsside, så prøv først at søge efter virksomhedens navn på LinkedIn. Er der i forvejen en virksomhedsside, vil én af medarbejderne være sat på som administrator.

Kan I ikke finde ud af, hvem der har administratorrettighederne til siden, kan I skrive en besked til LinkedIn via LinkedIns support, og få dem til at hjælpe jer.

Opret en virksomhedsside helt fra bunden

Før du starter med at oprette en virksomhedsside på LinkedIn, skal du sikre dig, at du indfrier alle LinkedIns krav til, at du kan oprette en virksomhedsside:

  1. Virksomhedssider administreres gennem din personlige profil. Så for at kunne få en virksomhedsside på LinkedIn, skal du først oprette en personlig profil, hvis du ikke allerede har en.
  2. Styrken på din profil skal være enten “mellem” eller “stjerne” – læs hvordan i LinkedIns krav til din personlige profil.
  3. Du skal have “adskillige” forbindelser til din personlige profil. Et meget ukonkret tal, men det burde løse sig, hvis du følger LinkedIns krav til din personlige profil, som du kan læse i ovenstående link.
  4. Du er nuværende medarbejder ved virksomheden, du vil oprette en virksomhedsside for, og det skal stå på din profil under Erfaring (Experience), at du arbejder ved virksomheden.
  5. Du skal have en e-mail-adresse, hvori virksomhedens navn indgår – eksempelvis hans@virksomhedsnavn.dk – og den skal tilføjes din personlige profil og godkendes til din LinkedIn konto.
  6. Din virksomheds e-mail-domæne skal være unikt for virksomheden – du kan dermed ikke bruge en mail-adresse fra Gmail eller Hotmail.

Tryk her for at oprette din virksomhedsside på LinkedIn

Opret virksomhedsside på LinkedInNår du har klikket på ovenstående link, får du vist billedet her til venstre, hvor du skal skrive din virksomheds navn og den e-mail-adresse, som du har ved virksomheden.

Forbered tekst, logo og billede til virksomhedssiden

Virksomhedsoplysninger
For at du kan oprette og publicere din virksomhedsside, skal du have nogle ting klar:
– Der skal være en beskrivelse af virksomheden på siden på mellem 250 og 2.000 tegn (med mellemrum) og du skal udfylde oplysninger om virksomheden:
– Virksomhedstype
– Virksomhedsstørrelse
– Webadresse til virksomhedens websted
– Virksomhedens hovedbranche
– Status for virksomhedens drift
Når du har udfyldt de forskellige kasser og lagt en beskrivelse ind, vil du nu have en virksomhedsside, hvor det går let med at skrive de første statusopdateringer.

LinkedIn tips:

  • Du har mulighed for at tilføje virksomhedens specialer. Udover at vise, hvad virksomheden arbejder med, så fungerer ordene som søgeord for at jeres virksomhedsside bliver fundet frem i søgninger.
  • Når du har oprettet din virksomhedsside, kan du blandt andet tilføje din virksomheds logo (400×400 px), samt et større billede/banner der kommer til at ligge øverst på siden (646×220 px), hvor I kan præsentere jeres virksomhed, produkter og ydelser.
  • Er I flere medarbejdere, der skal administrere virksomhedssiden og skrive statusopdateringer fra siden, så kan du nemt tilføje dem på administrationssiden. Du skal være forbundet til den/de person(er), for at kunne tilføje dem som administrator.
  • Få dine medarbejdere til at knytte deres egen personlige profil op til virksomhedssiden – det gør, at de får virksomhedens logo på deres profil (hvis du har tilføjet det til virksomhedssiden) under deres erfaring ved virksomheden, og på den måde kan de trække besøgende fra deres personlige profil og over til virksomhedssiden.
  • Har virksomheden også sin egen gruppe på LinkedIn kan du fremhæve gruppen på jeres virksomhedsside ved at tilføje et link direkte til gruppen.

Siden er opdateret den 4. august 2016.

>> Få hjælp til at opsætte virksomhedssiden
>> Opret en showcase-side på LinkedIn
>> Virksomhedens webanalyse på LinkedIn
>> Få en professionel profil på LinkedIn
>> De bedste virksomhedssider på LinkedIn i 2013



3 kommentarer til “Opret en virksomhedsside på LinkedIn
  1. Dan Skov siger:

    Den rigtigte adresse er: dan@jobværkstedet.nu

  2. Dan Skov siger:

    Oprettelsessiden for en firmaprofil (som angivet ovenfor) protesterer mod følgende e-mail adresse: dan@joværkstedet.nu , som en den registrerede og brugbare adresse.

    Hva’ så??

    • Mette Krabbe Møller siger:

      Hej Dan

      Jeg beklager ventetiden på et svar fra mig, men det ser ud til, at I har fået det løst i mellemtiden og oprettet en virksomhedsside på LinkedIn 🙂

      Venlig hilsen
      Mette