Fortæl de gode historier om din virksomhed

Stiller I spørgsmål til jeres fans på Facebook, eller fortæller I om, hvad der sker “bag facaden” i jeres virksomhed?

Anders Colding-Jørgensen har arbejdet flere år med sociale medier og lavet undersøgelser, hvorudfra han nu fortæller, at kommunikation på især Facebook ikke kun handler om at stille unødvendige spørgsmål til de mennesker, der har liket ens side – blot for at stille et spørgsmål og derefter håbe på, at det sætter gang i “dialogen”. Der er ikke særligt mange mennesker, der har lyst til at skulle kommentere åbent på et indlæg fra en virksomhed, men de vil gerne følge med i, hvad virksomheden fortæller. Anders Colding-Jørgensen giver et positivt eksempel på Aarstiderne.com, der giver fans mulighed for at kigge med i deres arbejde på markerne, og de fortæller kort om, hvad de laver sat sammen med et passende foto. De higer ikke efter at skabe dialog, men at skabe eksponering gennem news feed optimization (NFO), hvor man tæller impressions (antal fans der kigger på virksomhedens billeder, video og links).

Læs hele Anders Colding-Jørgensens artikel OG kommentarerne i bunden HER – Den kan anbefales!



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*