LinkedIn annoncering for virksomheder

Annoncering på LinkedIn kan ske både fra en personlig konto, som alle personlige profiler på LinkedIn har, eller fra en virksomhedskonto. Virksomheder har nemlig muligheden for at oprette en konto særskilt for annoncering med henblik på sponsorerede opdateringer fra virksomhedssiden eller til at oprette tekstannoncer, der bliver vist på startsiden.

Når virksomheden opretter en selvstændig konto for annoncering er det samtidig muligt at adskille betalingen for den private konto fra virksomhedens konto, så det er virksomheden, der bliver faktureret. Man kan dermed have flere betalingskort tilknyttet LinkedIn – én for den personlige konto og én for virksomhedens konto.

Er du ny annoncør?

For at oprette en konto for en virksomhed skal du logge ind på kampagneadministratoren. Vælg den type kampagne, du gerne vil starte. Du kan vælge mellem at sponsorere en opdatering eller at oprette en tekstannonce.

Kampagneadministrator

For at kunne annoncere skal du have en virksomhedsside og/eller en formidlingsside.

Skriv navnet på kontoen, du vil oprette og vælg valutaen, som annoncerne skal faktureres i. Du kan ikke ændre i valutaen efterfølgende!

Har du allerede en virksomhedsside eller formidlingsside udfylder du med navn eller webadresse, vælg siden, du vil annoncere for, og tryk på “Næste”.

På den næste side kommer du ind til selve kampagneadministratoren, hvor du kan oprette nye annoncer, holde øje med, hvordan annoncerne forløber (antal klik, antal visninger og engagementsrate), og du kan justere annoncerne.

Når du trykker på “Opret konto” bekræfter du samtidig, at du har ret til at oprette en virksomhedskonto for annoncering for den pågældende virksomhed.

Vil du oprette flere kTilføj kontoonti?

I kampagneadministratoren kan du oprette flere konti. Er du administrator af flere virksomhedssider på LinkedIn, har du der mulighed for at oprette en konto til at administrere annoncering for hver enkelt virksomhed. Der kan oprettes én konto for hver virksomhed, hvor der kan tilføjes flere administratorer.

Klik på knappen “Tilføj konto” som vist på billedet for at oprette en ny konto.

Virksomhedsnavn, kontonavn, valuta.

Herefter vælger du enten et virksomhedsnavn eller en webadresse for virksomhedssiden eller formidlingssiden på LinkedIn.

  1. Virksomhedsnavn: Skriv navnet på den virksomhed, du vil annoncere for i feltet, og vælg virksomheden i rullemenuen, når den kommer frem. Hvis enten virksomhedssiden eller formidlingssiden ikke dukker frem, så brug i stedet webadressen for virksomhedssiden eller formidlingssiden på LinkedIn.
  2. Webadresse: Skriv adressen til virksomhedens hjemmeside.

Under “kontonavn” skriver du det navn, som du ønsker, at kontoen skal have. Der vil normalt være skrevet virksomhedens eller dit navn, men det kan du ændre og selv navngive kontoen, så det er lettere for dig at skabe et overblik over dine forskellige konti.

Under valuta vælger du den møntfod, som du ønsker at blive faktureret i. Denne del kan ikke ændres efterfølgende!

Til sidst klikker du på “Tilføj konto” og kontoen bliver nu oprettet.

Ændring af betalingskort

Faktureringshistorik Under indstillingerne for annonceringskontoen finder du faktureringshistorikken. Herunder har du mulighed for at ændre oplysningerne for fakturering og sætte et andet betalingskort ind, hvis det bliver nødvendigt.

Kilde: LinkedIn.com

Læs også:
>> LinkedIn for virksomheder
>> Opret en virksomhedsside på LinkedIn
>> De bedste virksomhedssider på LinkedIn i 2014



Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*