Virksomhedssider og annoncer på LinkedIn

Du har allerede en profil på LinkedIn og er en ihærdig bruger af mediet. Nu gælder det din virksomhed. Din virksomhed har fundet frem til, at LinkedIn er mediet for at nå frem til jeres målgruppe, og at det er her, I vil gøre en indsats.

Målet med kurset er, at du bliver fortrolig med at klikke rundt på virksomhedssidens forskellige funktioner, redigere siden og sende nye statusopdateringer ud til følgerne af virksomheden på LinkedIn og lave annoncer for virksomheden.

Vi starter med grundlæggende viden om, hvad LinkedIn er for en størrelse i forhold til de andre sociale medier. Kurset bliver en vekslen mellem oplæg, praktisk arbejde og diskussion.

Virksomheden på LinkedIn

  • Få en gennemgang af mulighederne på virksomhedssiden
  • Skab værdifuld kommunikation og markedsføring
  • Engagér medarbejderne i virksomheden
  • Lav sponsorerede opdateringer
  • Opret annoncer
  • Eksempler på virksomheders brug af LinkedIn
  • Intern vidensdeling i grupper og udsendelse af nyhedsbreve

Efter kurset ved du:

  • Hvordan du opretter en virksomhedsside på LinkedIn
  • Hvilke muligheder du har med din virksomhedsside
  • Hvordan du skriver statusopdateringer
  • Hvordan du laver sponsorerede opdateringer
  • Hvordan du laver annoncer

Du skal selv medbringe:

  • Din egen computer og strømforsyning – iPad duer ikke til kurset.
  • På USB: Materialer relevante for din profil og virksomhed som må offentliggøres – projekter, rapporter, billeder, brochurer, grafiske materialer, tekstmaterialer osv. Det skal være materialer, du selv/din virksomhed har lavet.
  • En tekst på 250 til 2.000 tegn der kan indsættes på virksomhedssiden.
  • Logo for virksomheden.

Vær opmærksom på, at du overholder LinkedIns krav til at kunne oprette en virksomhedsside:

  • Du har en personlig profil på LinkedIn.
  • Din personlige profil er mindst 7 dage gammel.
  • Din personlige profils styrke er mindst “mellemniveau” eller “stjerne” (du ser det øverst til højre på din profil).
  • Du skal adskillelige forbindelser på LinkedIn. (Et meget diffust krav, men det er beskrevet sådan hos LinkedIn).
  • Du er nuværende medarbejder ved virksomheden, som du ønsker at oprette en virksomhedsside for – og din erfaring ved virksomheden står på din personlige profil under erfaring.
  • Du har en mail-adresse, hvor virksomhedens navn indgår – fx. vibeke@virksomhedsnavn.dk – og den skal være tilføjet på din profil og godkendt.
  • Din virksomheds e-mail-domæne er unikt. @gmail.com eller @hotmail.com kan ikke bruges.

Dato:

Tid: 3 timer

Sted: Aarhus C

Pris pr. person: 995 kr. + moms.

Der vil være kaffe, te og kage under kurset.

Dette er et åbent kursus, hvor der højst er plads til otte personer, så du får mest ud af kurset. Der skal være mindst 4 personer tilmeldt, før kurset oprettes.

Læs også:
>> Opret en virksomhedsside på LinkedIn
>> LinkedIn annoncering for virksomheder
>> De bedste virksomhedssider på LinkedIn i 2014